•  

  • Будівельний світ на карантині. Огляд від KyivBuild

    Карантин – слово, яке поглинуло всі сфери весною 2020. Будівельна галузь також стала заручником економічної ситуації. Проте, є й такі забудовники, у яких справи не змінились. Команда виставки KyivBuild поспілкувалась з професійними відвідувачами та зробила декілька висновків про роботу будівельного сектору в карантинний період. Серед опитуваних забудовники, непродовольчий ритейл та приватні підприємці, що займаються продажем будівельних матеріалів. Тож, очевидні та неочевидні факти про будівельну галузь на карантині:

    Говорять забудовники. Серед опитуваних: БК «Еліт-Буд», БТ «Ренесанс», «Ваш теплий дім», ЖБК «Грін.Буд», КП «ЖитлоінвестбудУКБ», ТОВ «Основа-Буд-7», «TMV-Україна» та багато інших.

    1. Зниження обсягів будівництва

    Звичайно, обсяги будівництва впали. Вплинуло різке зниження угод купівлі-продажу, тимчасові перепони з працівниками галузі та логістичні проблеми з доставкою будівельних матеріалів.

    1. Велика компанія – маленькі зміни

    Крупні гравці ринку почувають себе добре – в них купа роботи, чого не скажеш про дрібних забудовників. В одних — робота кипить повним ходом, в інших — об’єкти заморозились. Багато що залежить також від запасів фінансової міцності забудовника.

    1. Постачальники

    Дрібні підприємства постачають не в такому обсязі, дехто просить передплату 70%, хоча раніше могли домовитись про співпрацю в розстрочку. Деякі забудовники, навпаки, відчули підвищення уваги від постачальнків через зменшення кількості клієнтів. Говорять і про отримання знижок в залежності від об’єму замовлення.

    1. Імпорт

    Проблеми з імпортом, логістикою та документами – кожен побачив де слабке місце та намагався вирішувати це в умовах карантину.

    1. Світ онлайну.

    Все більше забудновників впевнились, що онлайн – це сила, та думають про перехід частини робітників на віддалену роботу.

    1. Відкладений попит

    Будівельна галузь мислить позитивно: попит повернеться в докарантинну норму, а може навіть трохи збільшиться за рахунок того, що всі різко почнуть добудовувати свої проекти. Тож, літо-осінь 2020 будуть мега-насиченими. Проте, серед опитуваних були і ті, хто прогнозує період застою, адже карантин суттєво вплинув на економіку країни.

    1. Хто планує – той будує

    Будівництво – не спонтанна покупка. До цього підходять зважено. Люди продовжують робити ремонт, вкладати гроші в нерухомість та будувати. А нині, просто не будуть інвестувати на початковій стадії будівництва. Забудовнику доведеться самостійно зводити близько 50% житлового об’єкту, щоб прийшли люди з грошима і повірили, що об’єкт вчасно буде введений в експлуатацію.

    1. Тенденція на будинки і таун-хауси

    Що продовжує будуватись в великих об’ємах, то це заміські будинки і таун-хауси.

    1. «І не такі кризи переживали»

    Головне – вміння прилаштовуватись. Будівельна галуз мислить позитивно.

     

    Говорять приватні підприємці та непродовольчий ритейл. Серед опитуваних: «Епіцентр», «Профільтех», «TDMI», «VINHOGROUP», «Будмайстерпостач», «Інтергіпс Плюс», «МІЗОЛ», «Метр-М», ТОВ «Карпати-енергоресурси», «Лексинвест», ТОВ «Софаро», ТОВ «Юа Іст Холдинг Груп» та багато інших.

    1. Товарообіг

    Відповіді розділились на три табори: в одних товарообіг зменшився, але незначно; в других залишився на докарантинному рівні, а в третіх відбулось підвищення товарообігу через закриття конкурентів.

    1. Продажі через інтернет-магазини та онлайн-платформи

    Всі хто має свій інтернет-магазин говорять про збільшення продажів через мережу у 1,5 рази. Хто не має – згоден з тим, що настав час виходити в світ інтернету.

    1. Проблеми з імпортом

    Проблеми з імпортом, логістикою та документами, які вище зазначали забудівельники, залишились і у продавців.

    1. Лідери продажу – сад-город та побутова хімія.
    2. Битва за лампочку.

    Дехто з продавців в шоці від збільшення товарообігу після послаблення карантину. «Коли почалося послаблення, то люди як з ланцюга зірвалися і просто скуповують все». Сподіваємось, така тенденція буде і надалі!

    1. Кризі-ні!

    Непродуктовий рітейл не вірить в кризу. Або вона буде незначна, або її взагалі не буде.

    Настрій будівельної сфери цілком зрозумілий – всі отові активно працювати та розраховують на оптимістичний сценарій розвитку подій. Будівельна галузь мала, має та буде мати в майбутньому ресурси, які дають їй змогу плавно та відтерміновуючи реагувати на будь-які економічні потрясіння в країні. Тож, усією командою бажаємо нашому будівельному ринку удачі в ці непрості часи. До зустрічі на виставці KyivBuild 18-20 січня 2021 року.

    Сайт принадлежит
    группе изданий «Капстроительство»
    компания ООО «Медиа-Удача»
    since 1999
    Издательство не несёт ответственности за содержание сообщений информационных агенств и может публиковать материалы, не разделяя точку зрения автора.
    Translate by Google »